Könyvtárostanárként speciális a helyzetem, mivel nem egy konkrét tantárgyhoz választottam a web 2.0-ás alkalmazásokat.
Az előző feladat azon kérdésére válaszolva, hogy milyen ötleteink vannak arra, hogy a diákok internetezésre fordított energiájukat hasznosítsuk az iskolában, már említettem két web 2.0-ás alkalmazást,melyeket már használok a munkám során.
Ezek közül az egyik a könyvtár blogja, a másik pedig az iwiw-en a könyvtár klubja.
A blog (webnapló) írásához a Google blogger szolgáltatását választottam. Az alkalmazás segítségével könnyen létrehozható, személyre szabható blogunk. A bejegyzések publikálása mellett lehetőség van arra is, (mint minden blognál,) hogy az olvasók megjegyzéseket fűzzenek az egyes oldalakhoz. Továbbá bővíthető a blog képekkel, színesíthető videókkal is.
Ötleteim, terveim
- Internetes szavazások indítása a poll-r alkalmazás használatával. (Vagy a blogger beépített szavazás/közvélemény kutatás modulját is használhatom.) Itt bárki indíthat szavazásokat, és azokat a blogjába, weboldalába beágyazhatja. A szavazás névtelen, tehát a poll-r felhasználói semmit sem tudnak meg a szavazatokat leadókról. Hátránya, az hogy egy gépről csak egy szavazatot fogad el, és mivel a könyvtárban, és az iskolában is sok diák használ egy-egy gépet ezért nem jól használható.
- „Olvastad már?” - Könyvajánlók, könyvismertetések tanulóktól, tanároktól a blogon, iwiw-en.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése